zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

یکی از دلالیل مراجعه والدین به روانشناس، اختلال یادگیری است که به دلیل شکایت مدرسه درباره اختلال یادگیری به مشاور مراجعه میکند. اختلال یادگیری چیست؟ اختلال یادگیری در ریاضی، دیکته، خواندن،…و شاید هیچکدام و شاید کودک روی نیمکت احساس خوبی نداشته و و نمیتواند درست بنشیند. یکی از موارد دیگر کودکانی که در طیف خاصی هستند؛ مانند بچه های اوتیسم و یا یکی دیگر از موارد مراجعه کودکانی که ضریب هوشی پایین تر از انتظار ما دارند.

همانگونه که والدین برای رشد فرزندان به پزشک مراجعه میکنند، بنابراین به نشانه ها نیز توجه کنند؛ مانند بچه های اوتیسم که تا سه سالگی حرف نمیزنند. مبتلایان به اوتیسم شامل نشانه هایی هستند که با توجه به آن متوجه اختلال کودک میشوند. توجه کنید قصد ما برچسب زدن به بچه ها نیست و مهم این است که والدین به کودک توجه داشته باشند و بتوانند به آن رشد بدهند.

یکی از مراجعین کودکی بود که مدرسه گفته بود، ضریب هوشی پایینی دارد. با توجه به تست های گرفته شده، وی ضریب هوشی بالایی داشت ولی از تمرکز خوبی برخوردار نبود. با روانکاوی روند درمان صورت گرفت و اکنون در یکی از بهترین مدارس تحصیل میکند، همانگونه که ما به رشد فیزیکی کودک توجه میکنیم به این موارد نیز توجه کنیم.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۱/۱۹
  • یلدا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی