zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

1- دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل را می توان با استفاده از ریشه تازه یا خشک شده گیاه زنجبیل درست کرد. پودر زنجبیل نیز برای دم کردن مناسب است و به کاهش علائم سردرد کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است، تنش و درد ناشی از التهاب را کاهش می دهد. زنجبیل همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به حذف رادیکال های آزاد و سموم کمک می کند و ممکن است باعث بازگشت سردرد شود.
خواص ضد التهابی برای کاهش التهاب، مشابه مسکن ها عمل می کنند. با کاهش التهاب، ترکیبات زنجبیل به منظور باز کردن عروق خونی و افزایش گردش خون کار می کنند. کاهش التهاب سبب کاهش احساس خفقان و کوبیدن درد می شود.
در تحقیقات فیتوتراپی (گیاه درمانی) نشان داده شدکه ممکن است زنجبیل در درمان میگرن رایج همانند سوماتریپتان، دارویی متداول که برای سردرد میگرنی تجویز می شود، عمل می کند. این مطالعه یک کارآزمایی بالینی تصادفی دو سو کور بر روی 100 بیمار مبتلا به میگرن حاد با اورا بود. نتایج نشان داد که بیماران دو ساعت پس از مصرف زنجبیل یا سوماتریپتان، علائم میگرن شان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
2- دمنوش بابونه

دمنوش بابونه اثرات آرام بخشی دارد. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن دمنوش بابونه می تواند به بالا رفتن کیفیت خواب کمک کند و زمان صرف شده در چرخه خواب عمیق را افزایش می دهد. بابونه همچنین باعث کاهش التهاب و افزایش آرامش می شود.

ادامه مطلب....

  • ۹۹/۰۱/۲۷
  • یلدا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی