zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

ایجاد نگرش مثبت

۱- تعریف و معین کردن افکار منفی افکار منفی که به ذهن شما می رسند ممکن است از این دست باشند: ” نمی توانم آن کار را انجام بدهم “،” مطمئن هستم که شکست می خورم “، ” هیچ کس نمی خواهد به حرف های من گوش بدهد “. این صداهای منفی بدبینانه و بی فایده هستند و شما را از دست یابی به اعتماد به نفس و تقویت آن باز می دارند.

۲- اهداف منفی تان را به اهداف مثبت تبدیل کنید. همزمان که به افکار منفی تان توجه می کنید؛ آنها را به اندیشه های مثبت تبدیل کنید. افکار مثبت از این دست هستند: ” انجام این کار را امتحان خواهم کرد “، ” اگر روی آن کار کنم؛ موفق خواهم شد “؛ یا ” همه به من گوش خواهند داد “. هر روز با تعداد کمی از فکرهای مثبت شروع کنید.

۳- از تمرکز بیشتر روی افکار منفی خودداری کنید. در نهایت افکار مثبت در مغز شما باید فضای بیشتری نسبت به افکار منفی تان اشغال بکند. هرچقدر بیشتر سعی کنید که با افکار منفی تان به طور مثبت برخورد بکنید؛ این روند طبیعی تر خواهد شد.

۴- حفظ یک شبکه از افراد حمایتگر مثبت. با آنهایی که افکار مثبت دارند و به شما نزدیکند؛ چه خانواده یا دوستان ارتباط داشته باشید؛ تا چشم انداز دید خود را بالا ببرید. به علاوه؛ از کسانی که باعث می شوند احساس بدی نسبت به خود داشته باشید؛ دوری نمایید.

ممکن است شخصی که شما او را به عنوان دوست خود برگزیده اید؛ در واقع باعث شود که حس بدی به خودتان داشته باشید، اگر مداوم عبارات منفی را بیان می کند یا دائماً از شما انتقاد می کند.
حتی یکی از اعضای خانواده تان نیز ممکن است با تحمیل کردن ایده های خودش به شما و تأکید روی آنچه که باید انجام بدهید؛ می تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۲/۰۹
  • یلدا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی