zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۱
  • ۰

خواص موز

1-کاهنده فشار خون

تحقیقات انجام شده بیان می کند که پتاسیم نقش مهم و کلیدی در مدیریت سطح فشار خون سالم ایفا می کندو چون موز یک منبع غنی از پتاسیم است، پس به کاهش فشار خون کمک بسزایی می کند. پتاسیم به تسکین تنش در شریان های بدن کمک می کند، بنابراین خون می تواند به راحتی از رگ ها عبور کند و اندام های مختلف بدن را برای افزایش کارکرد به حرکت در آورد. در این صورت می تواند به حذف آترواسکلروز یا تصلب شرایین، سکته ها و حملات قلبی بعدی کمک کند.

فیبر موجود در موز نیز کلسترول اضافی از شریان ها و رگ های خونی را از بین برده و فشار بر سیستم قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

2- درمان آسم

بر اساس تحقیقی که در سال 2007 در موسسه سلطنتی ملی قلب و ریه لندن در بریتانیا انجام شد، نشان داد که موزها می توانند از کودکان در برابر سرفه و بسیاری از علائم مرتبط با آسم محافظت کنند.

3- درمان یبوست

موز شامل مقادیر قابل توجهی فیبر خوراکی است که به حرکت ملایم روده کمک می کند، چربی سوزی و فرایند دفع را آرام می کند و فرد را از یبوست خلاص می کند. مطالعات نشان می دهد که موز به درمان دیگر اختلالات روده نیز کمک می کند.

4- درمان دیابت

مطالعه ای که در دانشکده پزشکی و رادیولوژی در دانشگاه ایالتی نیویورک انجام شد نشان داد که پکتین یک ماده مغذی در موز است که به بهبود تحمل گلوکز در بیماران دیابتی کمک می کند. یک موز در حدود 3 گرم فیبر خوراکی فراهم می کند که برای دیابت نوع 1 و 2 بسیار مفید است. دیابت نوع 1 ممکن است سطج گلوکز خون را کاهش داده و نوع 2 ممکن است سطح گلوکز خون را بهبود ببخشد.

ادامه مطلب...

 

  • ۹۹/۰۳/۰۷
  • یلدا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی