zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

۱-تماس چشمی

قبلا گفتیم که تماس چشمی با مخاطبان بسیار مهم و موثر است. تماس چشمی به شما کمک می کند تا با مخاطبتان ارتباط شخصی برقرار کنید اما یادتان باشد لازم نیست در چشم های تک تک افراد حاضر در سالن نگاه کنید چون اینکار هم سخت است و هم تمرکزتان را به هم می زند. به جای این کار بهتر است هر چند وقت یک بار به قسمت های مختلف محل سخنرانی نگاه کنید و با چند نفر تماس چشمی برقرار کنید. فقط یادتان باشد از نگاه کردن های ممتد و طولانی خودداری کنید چون احساس خوبی در مخاطب ایجاد نمی کند.

تماس چشمی به شما می فهماند که مخاطب تا چه اندازه گوشش با شماست و از شنیدن حرف هایتان لذت می برد. اگر متوجه شدید که بعضی ها در حال خمیازه کشیدن و نگاه کردن به اطراف هستند یعنی موضوع به اندازه کافی برایشان جالب نیست؛ اما برقرار کردن تماس چشمی می تواند دوباره آنها را به شنیدن بحث علاقمند کند.

۲- حرکت سر

حرکات سر شما بیانگر خیلی چیزهاست؛ مثلا وقتی سرتان را پایین می آورید نشانه های خستگی را بروز می دهید یا به مخاطب می فهمانید که منتظر رسیدن زمان مناسبی برای صحبت کردن هستید. اگر به سقف نگاه کنید یا به دور دست خیره شوید مخاطبتان می فهمد که شما خسته هستید یا چیزی را پنهان می کنید چون از برقراری تماس چشمی گریزانید. از طرف دیگر تکان دادن سر نشان می دهد که شما با صحبت های طرف مقابلتان موافقید. در هرحال باید یادتان باشد با استفاده هوشمندانه و درست از زبان بدن می توانید مخاطبتان را موافق و علاقمند به صحبت های خودتان کنید.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۳/۰۷
  • یلدا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی