zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

در صورت تقاضای کودک به خوردن شیر ، به شیردهی ادامه دهید. غذاهای جامد را به همراه شیر مادر یا شیرخشک یا به عنوان میان وعده میل کنید.

غذای جامد را 2 تا 3 بار در روز به فرزندتان بدهید و سعی کنید دفعات آن را تا 3 تا 5 بار در روز افزایش دهید.

با غذاهای سرشار از آهن مانند گوشت و ماهی خوب پخته شده ، تخم مرغ له شده ، توفو و غلات غنی شده با آهن شروع کنید. پس از دادن این غذاها ، مصرف سبزیجات ، میوه ، سایر غلات و حبوبات ، پنیر پرچرب و ماست را آغاز کنید.

برای شروع یک غذای جدید ، ابتدا مقدار بسیار کم مانند 1 قاشق غذاخوری (5 میلی لیتر) از غذا را به فرزندتان بدهید. اگر کودک غذای بیشتری خواست ، به دادن آن ادامه دهید.

ابتدا از غذاهای نرم پوره شده ، له شده و چرخ شده شروع کنید. بعد از 9 ماهگی ، می توانید غذاهای معمول و بافت های مختلف را امتحان کنید.

همیشه کودک را تحت نظر داشته باشید و غذاها را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا از خفگی جلوگیری شود.

هر بار یک غذای جدید پیشنهاد دهید. اگر نگران آلرژی غذایی هستید ، روزانه یک وعده غذایی را با یک دوره دو روزه بین آن ، معرفی کنید.

مصرف غذاهایی که اغلب با آلرژی همراه هستند مانند شیر گاو ، تخم مرغ ، سویا ، بادام زمینی ، آجیل و دانه ها ، گندم ، ماهی و صدف ، قبل از 12 ماهگی توصیه نمی شود.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۳/۰۷
  • یلدا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی