zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

درد ماهیچه پا

1- خار پاشنه یا التهاب فاشیای پلانتار

خارپاشنه یکی از شایعترین علل درد پا و شکایات ارتوپدی است. این بیماری ناشی از التهاب، استفاده ی زیاد یا آسیب به پا است. فاشیای پلانتار یک لیگامان بلند و نازک است که درست زیر پوست کف پای شما قرار گرفته است. این لیگامان از پاشنه پا به زیر پنجه پا کشیده شده و موجب قوس کف پا میشود. بر اثر فشار بیش از حد به فاشیای پلانتار محل اتصال آن به استخوان پاشنه دچار کشیدگی و پارگی و درد میشود. این شرایط بیشتر در دونده ها دیده میشود اما ممکن است در افراد دیگر هم بوقوع بپیوندد.
افراد مبتلا به این وضعیت، درد و سفتی بیشتری در پاشنه و قوس پا احساس میکنند. درد، پس از بیدار شدن از خواب یا فعالیتها و ایستادنهای طولانی تشدید میشود.
اگر به خارپاشنه مبتلا هستید، نیاز به پوشیدن کفشهای مخصوص و راحتی دارید. حرکات کششی هم میتوانند در تسکین درد کمک کننده باشند.
2- اختلال عملکرد تاندون تیبیال خلفی (PTTD)

تاندون تیبیال خلفی یکی از مهمترین تاندون‌های پا است. این تاندون از عضله‌ای در پشت ساق پا شروع می‌شود و استخوان‌ها را به داخل مچ پا متصل می‌کند. اختلال عملکرد تاندون تیبیال خلفی زمانی بوجود می آید که این تاندون دچار آسیب و التهاب شود. آسیب به این تاندون موجب درد پا میشود.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۱/۲۷
  • یلدا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی