zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

zibayarA

مطالب آموزشی پزشکی

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

روماتولوژی چیست؟

روماتولوژی (Rheumatology) یک فوق تخصص در پزشکی داخلی و پزشکی اطفال است که به مطالعه و درمان بیماری‌های بافت همبند و استخوان‌های بدن انسان توجه دارد. به متخصص این رشته روماتولوژیست می‌گویند. بسیاری از بیماری‌های مورد توجه این تخصص ریشه سیستم ایمنی دارند و لذا روماتولوژی بیشتر به مطالعه ایمنی شناسی می‌پردازد.

روماتولوژیست، بیماری های عضلانی اسکلتی و خود ایمنی را تشخیص و درمان می کند. برخلاف ارتوپدی، روماتولوژیست ها برای درمان بیماری های مفصلی، عمل جراحی انجام نمی دهند. علاوه بر این، هدف از بسیاری از روماتولوژیست ها، یافتن علت زمینه ای بیماری های روماتیسمی و انجام تحقیقات برای یافتن گزینه های بهتر درمانی است. نمونه ای از یک آزمایش روماتولوژی در ویدیوی زیر:

روماتولوژیست، ابتدا باید 4 سال دوره آموزش پزشکی یا استئوپاتیک و پس از آن، 3 سال دوره آموزش طب داخلی یا اطفال را به اتمام برساند. علاوه بر این، 2 الی 3 سال دوره آموزشی برای یادگیری علل و درمان بیماری های عضلانی اسکلتی و خود ایمنی مزمن را بگذراند. پس از قبولی در امتحانات، گواهی تحصیلی اعطا می شود که هر 10 سال یکبار باید تمدید شود.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۲/۰۲
  • یلدا مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی